Particulieren

Home » Particulieren

Wetenschappelijk bewezen methodes

N

Meer dan 12 jaar ervaring

Erkende en ervaren trainers en coaches

Op locatie en online

Starten met Mindfulness

Ben je op zoek naar meer balans in je werk en privé? Of wil je anders leren omgaan met stress, piekeren of emoties waardoor je meer rust ervaart en met bewustzijn leeft? Onze mindfulness-trainingen in Utrecht Centrum en Leidsche Rijn helpen beter loslaten en genieten. De mindfulness-training is bewezen effectief bij burn-out, overspanning, somberheid, angst en chronische pijn.

Deze training is bekend onder de naam Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) training en is zeer geschikt als je nog niet bekend bent met mindfulness. Je kunt ervoor kiezen de training in een groep te volgen of individueel. Je krijgt altijd eerst een vrijblijvend intakegesprek.

Mindfulness vervolgtrainingen

Onze vervolgtrainingen zijn geschikt als je jezelf verder wilt ontwikkelen en verdiepen of wilt blijven oefenen met mindfulness in een groep. 

Seizoensspecials

Voor iedereen die behoefte heeft om uit de hectiek van de dag te stappen, tot rust te komen en te ontspannen. 

Individueel & Coaching

Wil je graag één op één begeleiding? Dat kan in de vorm van coaching of volg de achtweekse mindfulness-training individueel.

Zes voordelen van onze trainingen

N

Onze trainers zijn nuchter en staan midden in het leven.

N

Wij geven de mindfulness- en vervolgtrainingen al ruim 12 jaar.

N

De intake is persoonlijk en vrijblijvend.

N

Onze groepen zijn klein. Individuele mindfulness training is ook mogelijk.

N

Onze locaties in Utrecht centrum en Leidsche Rijn zijn prettig en goed bereikbaar. In Leidsche Rijn is het parkeren gratis.

N

Steeds meer zorgverzekeraars vergoeden een deel van de kosten van onze trainingen.

Wat is mindfulness?

Mindfulness is met aandacht leven. Het zorgt voor meer kalmte in je hoofd en leven. Meer in het moment zijn, betekent ook dat je beter opmerkt wat er speelt en wat nodig is. Zo kun je voorkomen dat stress hoog oploopt en dat je in een negatieve spiraal schiet. Ook helpt het slechte denk- en gedragspatronen doorbreken, zoals pleasen en zelfoordelen. Het effect van de mindfulness-training is wetenschappelijk bewezen.

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen.

Zorgverzekeraars vergoeden tot €350,-

Steeds meer verzekeraars vergoeden een groot deel van onze mindfulness- en vervolgtrainingen. Bij vergoeding door zorgverzekeraars wordt altijd de eis gesteld dat de training door een categorie 1 trainer van het VMBN wordt gegeven. Bij ons zit je dus goed!

Selecteer hier je zorgverzekering en aanvullend pakket om te zien op hoeveel vergoeding je recht hebt.  

Kennismaken? Plan een vrijblijvend intakegesprek.

Gewaardeerd met ★★★★★

Als leidinggevende werd ik mij er bewust van dat ik vaak vóór een gesprek al bedacht had hoe het zou gaan lopen en een beeld had van mijn gesprekspartner. Nu probeer ik veel opener in een gesprek te stappen, of mij hier in ieder geval meer bewust van te zijn. Eigenlijk merk ik dat ik de gesprekken met mijn medewerkers veel interessanter ben gaan vinden en meer diepgang hebben. Ik stel regelmatig mijn beelden bij. Marnix (48), HR-manager 

Ik had verwacht dat mindfulness zweverig zou zijn. Het viel me 100% mee. De begeleiding was nuchter en er werden concrete voorbeelden gegeven waar ik iets mee kon. De oefeningen hebben me laten beseffen dat ik veel te veel doordenderde in mijn werk. Ik voel nu duidelijker wanneer ik over mijn grens ga. Ik voel me in mijn werk én in mijn vrije tijd energieker. Robert (44), accountant 

Ik merk dat ik milder ben naar mijzelf, dat ik mijzelf minder veroordeel. Eigenlijk ben ik meer tevreden met mijzelf! Sofie (29), communicatie-adviseur  

Ik merk dat ik nu veel beter kan dealen met onverwachtse stressmomenten. Ik voel mij steviger en schiet niet meer zo snel in de stress. Door er even bewust bij stil te staan merk ik dat de oplossing vaak vanzelf komt. Latifa (44), medewerker jeugdzorg

Ik wist al dat ik een perfectionist ben. Maar nu heb ik eerder door in welke situaties ik doorschiet of de lat voor mezelf te hoog leg. In plaats van maar doorgaan of piekeren, kan ik daardoor bewust de keuze maken; vind ik dit echt belangrijk? Melvin (37), ICT-er

Ik kies er nu bewuster voor om met volle aandacht met mijn kind te spelen, voorheen was ik ondertussen aan het bedenken wat er nog allemaal moest gebeuren. Ik merk dat ik daardoor ook veel geduldiger ben, het hoeft niet meer precies te gaan zoals ik het gepland heb. Het kost me aanzienlijk minder energie en ik geniet er meer van! Coen (40), architect

Ik heb ontdekt dat ik een aantal dingen in mijn leven deed, puur omdat ik aan anderen wilde laten zien dat ik het kan. Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik het leuk vind, maar eigenlijk kostte het bakken met energie. Ik heb nu andere keuzes gemaakt. Marieke (33), journalist 

De opzet van de training was een goede combinatie van (1) zelf oefenen en dingen ‘ervaren’ tijdens de huiswerkopdrachten, (2) hier tijdens de wekelijkse les met anderen uit de groep verder over praten en waardevolle ervaringen uitwisselen en (3) achteraf verdiepende theorie over lezen. Kortom, ik vond het een enorm inspireerde en leerzame training, die ik iedereen aan zou raden! Sabine (29), Phd-student